Προηγήθηκε μια σειρά αδιάφορων έως και χείριστων ταινιών όπως ενδεικτικά το
~ Danny the dog
οι αμερικάνοι γλυφουν ακόμα την εμπορική καραμελίτσα των υψηλών ανθρώπινων αξιών πάνω σε μια ιδέα που θα μπορούσε με άλλον σκηνοθέτη και σεναριογράφο να δώσει μια ταινία πραγματικά αξιόλογη.
~η Αυτοκρατορία των Λύκων
η επιδημία 'πορφυρά ποτάμια' ξαναχτυπά και ρίχνει σε βαθύ κώμα χιλιάδες θεατές. Εαν δε, αποφασίσεις να στοιχηματίσεις ότι αυτό το αστυνομικό θριλεράκι εξελίσσεται σε κωμωδία,να ποντάρεις αρκετά ευρά.Εχεις σίγουρη τη νίκη (και ειδικά το τέλος θα σε ευχαριστήσει διπλά)
~In Her Shoes
Ο σκηνοθέτης επενδύει πάνω στη Ντίαζ.Μπορεί να μην αποκαλύπτεται τον ταλέντο της στην υποκριτική ωστόσο ο θεατής ανακαλύπτει ενα 34χρονο κορμί που αντιστέκεται σθεναρώς στη φθορά του χρόνου.Αποτέλεσμα είναι να υπάρξει ενα δίλλημα στο αντρικό κοινό όσον αφορά την αξία της ταινίας: το κορμί απο τη λαιμό και κάτω ανακηρύσει την ταινία έξοχη ενώ απο το λαιμό και πάνω προβάλλει σοβαρές ενστάσεις.Το γυναικείο κοινό σύσσωμο και ολόσωμο θεωρεί την ταινία ως "πατάτα" και την Ντίαζ ως "φάουστ" (και τρίβουν τα χέρια τους οι Χόντος ,Πρίνου και σια)
~ "Η Χορωδία του Χαρίτωνα" του Γρηγόρη Καραντινάκη.
Πως ενα καλο προμότιον (λόγω υψηλού budget) μπορεί να αυξήσει τα εισητήρια σε μια υποτίθεται χιουμοριστική ταινία που -υποτίθεται- καυτηριάζει τη σοβαροφάνεια και που
-υποτίθεται- επικροτεί τη διονυσιακή στάση απέναντι στα γεγονότα.
Μαζεύτηκαν όμως πολλά τα "υποτίθεται" και μαζί με αυτή την εμμονή για χρήση ιστορικού φόντου συγκεκριμένες εποχές της νεοελληνικής ιστορίας ώστε η ταινία του Καραντινάκη επιβεβαιώνει ότι ο συγχρονος ελληνικός κινηματογράφος είναι φορτωμένος με τόνους δηθενιάς και προχειρότητας
(και σας παρακαλούμε γονυπετείς : μπορεί ο Χωραφάς να είναι ωραίος-ωραιότατος άντρας αλλά είναι τόσο άνευρος που καλύτερα πάει σε βιτρίνα και όχι σε ταινία.Ευχαριστούμε. )
..αναρωτιέσαι πως μπορεί να εξαφανίστηκε η μαγεία του σινεμά;
Μέχρι που στα χέρια σου πέφτει το
Broken Flowers του Τζιμ Τζάρμους ( "coffee and cigarettes) και κάθεσαι σα φυτεμένος χάνος στον καναπέ σου.
Κι αν στην αρχή έχεις την αμυδρή υποψία ότι ενδεχομένως η "στέρηση" και το κακό προηγούμενο λειτουργούν ως ενισχυτές του ενθουσιασμού σου
ο Τζάρμους με τα ιδιόμορφα πλάνα που σβήνουν,τη λεπτή ειρωνία ενός λιτού σεναρίου,το ιδιοφυές χιούμορ που δε βασίζεται στις κλασσικές συνταγές των βαρύγδουπων εξυπνακίστικων τσιτάτων,την έθνικ μουσική ως τμήμα της ταινίας και όχι ως ηχητικό μπακγκράουντ και με εκείνη την εκφραστική παρουσία του Μάρει (που αποδεικνύει οτι το εσωτερικό παίξιμο δεν συνδέεται με εκφραστικές μούτες ) σβήνει κάθε ενδοιασμό απέναντι στην ταινία του.
Σου αφήνει χώρο να φανταστείς,να κάνεις τις δικές σου "αναγνώσεις",να δώσεις τις δικές σου απαντήσεις στα ερωτηματα που προκύπτουν.
Δημιουργεί μια ταινία φαινομενικά απλή.Μα κάθε πλάνο είναι μια "μαγική" εικόνα αποτελούμενη απο δεκάδες σχεδόν αόρατες λεπτομέρειες που σε διασκεδάζουν (το κουμπί της παύσης στη συγκεκριμένη ταινία είναι εξαιρετικά χρήσιμο).
Τσιγκλάει ακόμα και τον "τεμπέλη" θεατή εισάγοντας τον στο παιχνίδι του μπρος και πίσω απο το φακό.
