υποστήριξη

ΠΟΙΟΣ και ΤΙ;

προτάσεις - παρατηρήσεις - ιδέες σχετικές με το www.e-missos.gr ...και βεβαίως ερωτήσεις για τυχόν προβλήματα και απορίες και από επισκέπτες [δεν απαιτείται εγγραφή]

Δημοσίευσηαπό dianathenes » Δευτ Νοέμ 28, 2005 12:07 am

Φίλε μου Ασπικ, δεν νιώθω καθόλου κατακαημένη.
Νιώθω ζεματισμένη.
Εκανα έλεγχο συνείδησης όπως λένε και είδα ότι δεν είμαι ελεύθερη. Δεν έχω αρετή πλέον. Γι αυτό σιώπησα.

Συνειδητοποίησα επίσης ότι είμαστε ένα μεγάλο «χωριό».

Η κάθαρση πλέον είναι προσωπική υπόθεση.
Είμαι για πέτα(γ)μα.....

....και αγόρασα ασπίδα......
Άβαταρ μέλους
dianathenes
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1193
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2003 10:08 pm

Re: Βαρέθηκα τι ιδια και τα ιδια

Δημοσίευσηαπό χαμίνι » Δευτ Νοέμ 28, 2005 2:38 pm

atomant έγραψε:Αραγε νέες αυθεντίες ζητούν να συντρίψουν τις προηγούμενες, έτσι δεν συμβαίνει πάντα; )

Μα ό,τι γράφτηκε, γράφτηκε.

Εστω σαν αναγκαία ψευδαίσθηση.

Και το αγαπάω υπερασπίζοντάς το -με τη ζωή μου, λένε όσοι με γνωρίζουν καλά.







ΥΓ . Τα πίσω δάκρυα ανήκουν στη δικαιοδοσία της ποίησης.




... που ανήκει στη δικαιοδοσία της μειονότητας των ποιητών; Αφού η ποίηση είναι από τα λίγα που μιλάνε κατευθείαν στις ψυχές. Γιατί αφήσαμε τις ψυχές μας άφωνες; Δεν μας αξίζει η ποίηση; Μήπως εμείς δεν αξίζουμε στην ποίηση; Δεν θα το παραδεχτώ, γιατί δεν μου αξίζει... κι ας μην είμαι "ποιητής". Γιατί έχω φωνή κι έχω και καρδιά. Δεν φτάνει αυτό;
Καλό ταξίδι!
Άβαταρ μέλους
χαμίνι
senior member
 
Δημοσιεύσεις: 665
Εγγραφή: Τρί Μάιος 10, 2005 12:46 pm

Δημοσίευσηαπό aspic » Δευτ Νοέμ 28, 2005 3:46 pm

Όχι δέν το γύρισα το έργο κολλητηράκι.
Επιμένω σε ότι είπα στα περασμένα στην διανάθενα.
Απλώς τώρα επεσήμανα και το δικό μας άδικο.
Διότι δέν σημαίνει πώς επειδή θεωρούμε ότι έγραψε τα λανθασμένα και τα άδικα η διανάθενα,τότε απαραιτήτως οι διαφωνούντες μαζί της θα έγραψαν τα καλά και τα δίκαια.
Ούτε βέβαια θα κάνουμε την βιαστική μπακαλίστικη μέθοδο και θα πούμε π΄ως το δίκαιο θα είναι κάπου στην μέση.
Όπου θέλει είναι το δίκαιο και πουθενά δέν είναι και κανείς μας δέν μπορεί να το δεί τελικά,γιατί είναι ελεύθερο και ωραίο.
Το άδικο όμως που είναι κακομοίρικο,δέσμιο και άσχημο,μπορούμε να το δούμε και για αυτό θα πρέπει να μιλήσουμε.
Έ αυτό έκανα και εγώ.
Που είδες το κακό;

Και απο την άλλη θα πρέπει να παραδεχθούμε πώς ο τρόπος που διαφωνούμε με κάποιον δέν θα πρέπει να είναι τέτοιος που να τον φιμώνει και να τον φέρνει στο σημείο να αισθάνεται ανελεύθερος και αναγκασμένος να περιορίσει τον λόγο του όπως δικαιολογημένα μας παραπονέθηκε η διανάθενα.
Και σε αυτό βέβαια έχει δίκιο.
Οπότε μαζί με αυτήν,άς φροντίσουμε να κάνουμε και εμείς την αυτοκάθαρσή μας.
Φεύγω ομως τώρα,γιατί ψάχνω από το πρωί σήμερα να βρώ τον ανηψιό.
Που στο διάολο πήγε το κωλόπαιδο;




























































Που είσαι ρε κεφάλα ανηψιέεεε;
Και εξάλλου, η μοναδική μου αλήθεια είναι ότι λέω πάντα ψέμματα.
Ώστε.
aspic
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1407
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 20, 2003 12:07 am

Δημοσίευσηαπό wpleftyboy » Τρί Νοέμ 29, 2005 12:07 am

α κυριε ασπικ

καθολου εξωγηινος δεν εγινα και ποτε δεν υποστηριξα οτι με ολα οσα γραφονται συμφωνω

απλα εδειξα ποσο ματαιο ειναι να υποστηριζουμε οτι καποιος δε μπορει να γραφει οτι του καπνισει

απλα εδειξα ποσο μας λειπει η γαμημενη η σπονδυλικη στηλη για να γραψουμε κι εμεις οτι θελουμε

γιατι δε μπορει να απαξιωνονται με μια συντομη δηλωση τα κατεβατα καποιου
και να καθομαστε να βλεπουμε σα μαλακες χωρις να θελουμε να βρισουμε κι εμεις λιγο

ναι εχει δικαιωμα ο μυθος να γραφει οτι ολα ειναι βλακειες

μπορει να διαφωνουμε με τη ντιανα αλλα αυτο δε σημαινει οτι πρεπει να ανεχθουμε και τις , επιμενω μυθε , "αφ' υψηλου" δηλωσεις .

μυθε η δηλωση σου , οπως και του φιλγκουντ , επιλεχτηκαν για να δειξουν
αυτα τα πραγματακια που ειπα πιο πανω
και οχι για να απαντησω προσωπικα σε κανενα σας
γουσταρα τη σταση του φιλ
αλλα εσυ "νικ" μυθε (σαν το νικ δε γκρικ ) μου τη λες κι απο πανω γιατι ,λεει, δε με αφορα το τι γραφεις εσυ για τη ντιανα
και προχωρας ακαθεκτος να ενισχυσεις τις δηλωσεις σου με σχολια

και ομως οτι γουσταρω θα με αφορα
οπως εσυ εχεις δικαιωμα να αποκαλεις βλακειες τα γραπτα καποιου με τον οποιο διαφωνεις και να επιμενεις μαλιστα , χωρις ποτε να μας λες γιατι ακριβως ειναι βλακειες
ετσι κι ο καθενας εχει δικαιωμα να απανταει σε οτι του γουσταρει

θυμαμαι μυθε , ποσο ειχες πληγωθει οταν παλια σε χαρακτηρισα "χρησιμο ηλιθιο" γιατι αναπαρηγαγες τις μαλακειες του "ιου" της ελευθεροτυπιας ...το πηρες προσωπικα γιατι τις εβλεπες κατι σαν τη βιβλο του
" πρρρρρρ-οοδευτικου" ψηφοφορου ας πουμε ...ετσι ειστε εσεις οι "πρρρρρ-οοδευτικοι" ανθρωποι ...αναγνωριζετε στους εαυτους σας ολα τα δικαιωματα ,που δεν εχουν εξ' ορισμου οι αλλοι , γιατι απλα "λενε βλακειες" και πρεπει να μιλανε μονο οταν τους απευθυνετε το λογο ...

γιατι ρε κολλητηρακι αλλο να διαφωνεις που λεει κι ο ασπικ κι αλλο να διαφωνεις (οπως εκαναν ο μυθος κι ο φιλ) και με τα γραπτα σου στην ουσια να δηλωνεις οτι συμφωνεις

γιατι δεν ειμαι φιλ μπαχαλακιας για την πλακα
αλλα εκ πεποιθησεως και δεν φοβαμαι να γινω και ειρηνοποιος οταν αξιζει.


επισης οπως ειναι φανερο απο τα προηγουμενα (αλλα και τα προ προηγουμενα
αν τα διαβασεις καλα ασπικ -ακου να με πεις εξωγηινο -μη λες βλακειες ασπικ-) στηριζω τις δηλωσεις του ασπικ περι φιμωσεων και περιτομης (αυτοκαθαρση την ειπες , αλλα η φιμωση θεραπευεται με περιτομη και οχι με αυτοκαθαρση ,θελει ριζικη θεραπεια ) .
ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ
Άβαταρ μέλους
wpleftyboy
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 985
Εγγραφή: Δευτ Δεκ 02, 2002 5:08 pm

Δημοσίευσηαπό dianathenes » Τρί Νοέμ 29, 2005 1:43 pm

ΠΟΥ

Οταν άνοιξα αυτό το τόπικ το βάπτισα το Ποιος και το ΤΙ, επειδή αυτές είναι 2 από τις 4 συνισταμένες που ορίζουν την επικοινωνία. Τώρα νομίζω ότι ήλθε ή ώρα να βάλω και
το Πού και απομένει το Πότε το οποίο και αυτό είναι μεγάλης σημασίας.

Ετσι η συζήτησή μας γίνεται τετραδιάστατη, ακολουθώντας όχι μόνο τους νόμους της επικοινωνίας αλλά και της λογοτεχνίας και του θεάτρου αφού και στα 2 τελευταία έχουμε τις ίδιες συνισταμένες.

Το θέμα που προκύπτει από το άλλο τόπικ αλλά και από τις κατά καιρούς αναφορές μας, είναι αν το πραγματικό μας ( τα 3Ταφ που αφορούν το Πού), μπορεί να δαμαστεί από κάποιο κοινό σύμφωνο ώστε να μην επηρεάζει το εικονικό.

Ενα κοινό σύμφωνο που θα μας δεσμεύει ηθικά σαν άγραφος νόμος έτσι ώστε η συμπεριφορά μας να διαμορφώνει το ΠΟΥ ( τον χώρο) κι όχι το αντίθετο.

Θα μεταχειριστώ ένα ακόμη παράδειγμα εδώ:

Φόρουμ, είναι η « αγορά»>αγορεύω.
Επομένως έχουμε ομιλητές και κοινό.

Αυτή είναι η άμεση δημοκρατία της αρχαίας Αθήνας.
Αυτή είναι θεωρητικά η κατάσταση στο φόρουμ.
Εχουμε ομιλητές και κοινό. Τα πάντα λέγονται δημόσια.


Στη σύγχρονη δημοκρατία όμως, έχουμε έμμεση δημοκρατία.
Εχουμε βουλή και βουλευτές κομμάτων.

Το τι γίνεται στο εσωτερικό των κομμάτων όταν οι κύριοι βουλευτές πάνε για καφέ ή μιλάνε στα τηλέφωνα χαρακτηρίζει τελικά και το χώρο της Βουλής και τις συνεδριάσεις της. Τα βλέπουμε στη τηλεόραση -παράσταση είναι- καθότι το κάθε κόμμα προσέρχεται στις συνεδριάσεις «χρωματισμένο».

Από αυτόν τον « χρωματισμό» ξεφεύγουν όπως είπα και στο προηγούμενο πόστ μου, «ρανίδες» της « πραγματικότητας» των κομμάτων με αποτέλεσμα τους γνωστούς καυγάδες στη Βουλή- ενίοτε ξεφεύγουν και ρανίδες από τη πραγματικότητα στο εσωτερικό των κομμάτων, οπότε έχουμε και αποσχίσεις.



Κάτι τέτοιο λοιπόν γίνεται και στο φόρουμ, όταν ρανίδες από το πραγματικό μας ( 3ταφ) εισβάλλει στη Βουλή μας .

Και εδώ έρχεται το κοινό σύμφωνο που ανέφερα παραπάνω:
πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι να αλλάξουμε το τύπο της Δημοκρατίας μας και από κοινοβουλευτική να την κάνουμε ΑΜΕΣΗ.

Αυτό σημαίνει ότι:

Ή, θα πρέπει το πραγματικό μας (3ταφ) να το δαμάσουμε ώστε να μην επεμβαίνει στο φόρουμ

Ή, θα πρέπει, αν δεν είμαστε ικανοί να το κάνουμε αυτό, να καταργήσουμε κάθε είδους ιδιωτικής επικοινωνίας μεταξύ μας και να επικοινωνούμε μόνο μέσω του φόρουμ, δημοσίως.

Προσωπικά υποστήριξα τη πρόταση του άσπικ σχετικά με τις θυρίδες κλπ και δεν είναι τόσο απλό ώστε να λέμε « όποιος θέλει ας έχει θυρίδα και όποιος θέλει όχι». Και αυτό θα μπορούσε να γίνει αλλά θα ήταν πολύ χρήσιμο να ξέρουμε ποια είναι η βασική γραμμή του φόρουμ στο συγκεκριμένο θέμα. Ποιο είναι το προφίλ του. Από κει και πέρα ο καθένας ας έκανε την επιλογή του αλλά ας σήκωνε ταυτόχρονα και τις συνέπειες της επιλογής του.


ΟΜΩΣ.

Ακόμα και αν επικοινωνούμε μόνο μέσω του φόρουμ, είναι πασιφανές ότι σε ελάχιστο διάστημα – και έχει αποδειχθεί αυτό από τον κάθε ένα καινούργιο χρήστη- πάλι θα υπάρξουν προτιμήσεις, τάσεις, ροπές προς κάποιον ή κάποιους, επειδή έτσι είναι η φύση του ανθρώπου. Πάντα θα υπάρχει κάποιο γραπτό, κάποια θέση, κάποια «παρουσία» που θα μας ελκύσει περισσότερο. Ετσι πάλι θα αρχίσουν οι δυάδες, τριάδες, τετράδες, εν άλλοις οι « ομαδοποιήσεις».

Επομένως τις ομαδοποιήσεις ποτέ δεν θα μπορέσουμε να τις αποφύγουμε. Εκείνο όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να τις ελέγξουμε, με την καλή έννοια του όρου.


Το Πότε επίσης είναι σημαντικό αλλά το αφήνω για αργότερα.


Υγ λεφτυράκη...δε φιμώθηκα από κανέναν. Οταν έγραψα περί ελευθερίας και αρετής τα συνδύασα αυτά τα δυο, όπως και ο ποιητής( "θέλει αρετη και τόλμη η ελευθερία") επειδή μέσα από την αυτοκριτική μου είδα ότι είχα τόλμη αλλά όχι ΚΑΙ αρετή. Και δεν είχα αρετή όχι γιατί έσφαλα σε κάτι τόσο μεγάλο που να τη χάσω προσωπικά εγώ αλλά γιατί ο χώρος (το ΠΟΥ) δεν έχει πλέον αρετή στο σύνολό του. Αρα την έχανα την αρετή μου μόνο και με τη συμμετοχή μου. Γι αυτό και σώπασα. Για το ίδιο λόγο είπα ότι είμαστε ένα "χωριό". Και όλοι γνωρίζζουμε την έννοια του "ελληνικού χωριού" όπου όλοι ξέρουν τα κακά τους και τις ντροπές τους αλλά συγχρόνως ξέρουν και του διπλανού τους άλλά ποτέ δε τα λένε στα φανερά ....
Είμαι για πέτα(γ)μα.....

....και αγόρασα ασπίδα......
Άβαταρ μέλους
dianathenes
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1193
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2003 10:08 pm

Δημοσίευσηαπό wpleftyboy » Τρί Νοέμ 29, 2005 10:21 pm

αχ το χωριο!
ποσο μου αρεσει
ο καθαρος αερας
οι μουστολαμπαδες κι οι μουσταλευριες
οι πατσαδες τα κοκορετσια τα ζγουρια κεμπαπ τα μοσχαρακια και τα γουρουνακια σε γαστρα στον ξυλοφουρνο με ρετσινα
τα φρεσκα τηγανιτα αυγα με πρασινα φασολια τουρσι και τσιπουρο
το μπουρλοτ και η ξερη στο καφενειο
το μπιλιαρδο με τους αλβανους
οι ερωτες στα σταχυα
η μυρωδια του φρεσκου ψωμιου το πρωι
η μεγαλη πεμπτη που μυριζει παντου τσουρεκια
η γυναικα του φουρναρη που σκυβει στο ταμειο και βλεπω τα υπεροχα τετραδιαστατα 4Χ4 στηθη της να απειλουν οτι θα σκισουν το πουκαμισακι της απο στιγμη σε στιγμη και θα ξεχυθουν να μαστιγωσουν τα αναψοκοκκινισμενα μαγουλα μου καθως αυτη θα μου φωναζει "ΚΑΚΟ ΠΙΔΙ ΠΑϊΛλ ΚΥΤΑϊΖΣ ΤΑ ΒΥΖΖΑϊΜ"
οι σφιχτες κοριτσιστικες κωλοτρυπιδες που σμιλευτηκαν στον ανηφορο και
βαφτηκαν απ' τον βουνισιο ηλιο στις γουρνες οπου καναμε γυμνοι μπανιο
οι γαμοι
οι κηδειες
τα μνημοσυνα
οι γιορτες
τα γεννητουρια (των αγελαδων γιατι ολες οι γυναικες γεννανε πια στις πολεις σε κλινικες )
η αγορα καινουριων τετραθυρων αγροτικων 4χ4 nissan navara με φουλ εξοπλισμο
και γιγαντιαιων τραχτεριων ford
οι κυνηγετικες καραμπινες που κρεμονται ψηλα στην αποθηκη περιμενοντας
ποτε θα εκπυρσοκροτησουν τυχαια στο κεφαλι κανενος περιεργου πιτσιρικα

τα γαρουφαλλα του δειλινου και οι κροκατες γαζες της αυγης που δεν τις
συζηταει κανεις αλλα ολοι στεκονται ακομα μπροστα τους
οι λεξεις που βαριουνται να βγουν ολοκληρες απ' τα στοματα των μπαρμπαδων
οι λεξεις που δεν χρειαζεται να ειπωθουν
οι λεξεις που δεν τις εκτιμα κανεις και δεν τις κυνηγα(ψαχνει) κανεις
οι λεξεις που δεν λεγονται γιατι "οταν τρων δεν μιλαν"
οι λεξεις που ειναι ομορφες οσο ειναι ανειπωτες και μαγειρευονται βαθεια μεσα σε φαλακρά κεφαλια ...αργα αργα χωρις να βιαζονται , διοτι ξερουν οτι κανεις δεν προκειται να φυγει ...ολοι και ολα θα τις περιμενουν


ολη αυτη η εντονη κοινωνικη ζωη

τα χουμε ολα αυτα τα ωραια εδω περα ρε ντιανα ή τζαμπα μας εδωσες τον τιτλο του χωριου ?
ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ
Άβαταρ μέλους
wpleftyboy
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 985
Εγγραφή: Δευτ Δεκ 02, 2002 5:08 pm

Δημοσίευσηαπό dianathenes » Τρί Νοέμ 29, 2005 11:13 pm

........κατι αυγουστιατικα απογευματα,στο χωριο του παππου και της γιαγιας ,καθομασταν ψηλα στους φραχτες,στα κωλονακια διπλα στην μετταλικη μπεζ καφε εξωπορτα,να ξεκουραστουμε απ το τρεξιμο ολη μερα και τα παιχνιδια στα καναλια και στα χωραφια και μιλουσαμε για τα λιλιτσια(καπακια απο μπουκαλια),για το κρυφτο ,που θα παιζαμε το βραδυ αργοτερα, για το κυνηγητο ,για τα ποδηλατα ,που θελαμε να νας φερει ο Αγιοβασιλης ,για τις τρυπες που σκαβαμε ολη μερα κατω απ' την απιδια στο κεντρο του λαχανοκηπου του παππου μου,για την κουνια που μας εκανε ο παππους στην ακκακια ,που μοσχοβολουσαν τα ασπρα της λουλουδια την ανοιξη,διπλα στη στερνα ,που τρεχαν μεσα τα νερα της τουλουμπας και μετα φευγαν και ποτιζαν μια σκουρα πρασινη φουντωτη φουντουκια...μιλουσαμε ωρες γι αυτα και γι αλλα πιο σοβαρα πραγματα......



"....αυτός ο νοσταλγικός παρατατικός ................
.................. ............καλαμποκιές ...... μεγάλο κάμπο ............ .........................................
.................. σκούρα ..................
........αμυγδαλωτά .............μάτια.............

μουρμουρητό ................. παρατατική γραφή

.....................λικνίζει τις καλαμποκιές




κινηματογραφικά ......................... ":oops:
Είμαι για πέτα(γ)μα.....

....και αγόρασα ασπίδα......
Άβαταρ μέλους
dianathenes
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1193
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2003 10:08 pm

Δημοσίευσηαπό dianathenes » Σάβ Δεκ 03, 2005 5:19 pm

ΠΟΤΕ (ή ποτέ)

Καθένα πράγμα έχει το καιρό του....
Οι ιδέες πρέπει να λέγονται- καίγονται στην ώρα τους, διάβασα κάπου, αν και δεν κατάλαβα πού αναφέρεται συγκεκριμένα το σχόλιο - είναι σωστό.

Ετσι ασπικ, όσο ατυχής ήταν η συμπεριφορά του φιλ στο θέμα της α-λογοκλοπής ( παρεμπιπτόντως που είναι το « τακτ» σας απέναντι στον εφ μπι ελ; Εξαφανίστηκε!) άλλο τόσο ήταν και η επέμβασή σου επί του θέματος, στο χρόνο που την έκανες.

Μπορεί να μου προσάπτεις ότι δε μίλησα στο χρόνο που έπρεπε όσον αφορά το θέμα του σπόρου αλλά έδωσα ένα σκεπτικό που το έκανα, ότι δηλαδή περίμενα να λήξει το θέμα και αμέσως μετά να προτείνω την ανάλυσή του.

(οπότε εδώ πάλι έχουμε την αντιστροφή θύτη- θύματος. Και θέμα χρόνου είναι βέβαια το πότε θα γυρίσει ο σπόρος, οπότε θα βρεθώ εγώ κατηγορούμενη, επειδή κι εγώ ήμουν η ΜΟΝΑΔΙΚΗ που έφερε το θέμα σε δημόσια συζήτηση καθαρά και ξάστερα....είδες ασπικ;

Εσένα ποιο είναι το σκεπτικό σου επί της ετεροχρονισμένης αυτής επέμβασης στο συγκεκριμένο θέμα; Διότι ο χρόνος που είχε μεσολαβήσει από το γεγονός, θα έπρεπε να έχει σαν αποτέλεσμα την διαγραφή του. Διότι σου λέει, πώς εσύ την πέφτεις στη διανάθενα που δε μιλούσε τόσο καιρό και τώρα την πέφτεις ο ίδιος στον φιλ; Οπότε πρέπει να απαντήσεις.

Διαφορετικά την ίδια μομφή την οποία απαγγέλλεις στον φιλ για τον «φασισμό της αλήθειας», θα έπρεπε να την απευθύνει το φόρουμ σε σένα τώρα.

Επομένως μιμούμενη τη παρατήρηση που μου έκανες περί δημοκρατικότητας, διαμαρτύρομαι:
Αμάν ρε Ασπικ με αυτή την ανακριτική χροιά του νικ σου! Δε τολμούμε να φτερνιστούμε εδώ μέσα και τρέχεις με τα χαρτομάντηλα να μαζέψεις τα σταγονίδια να τα εξετάσεις αλλά τώρα ψάχνεις και τα κάρβουνα με τη τσιμπίδα! Που μάλιστα πήρε στη περίπτωση αυτή ιεροεξεταστικό χαρακτήρα και έδωσε και μια σκληροπηρυνική μορφή στο χώρο.

Τώρα βέβαια, έχεις ένα λόγο να το κάνεις, αφού προσπαθούμε τις τελευταίες μέρες να κάνουμε ένα είδος « κάθαρσης» αλλά δε μου φάινεται ότι τα καταφέρνουμε καλά, γιατί οι μισοί σιωπούν και οι άλλοι μισοί στέκουν μέσα στη μνησικακία πετώντας σπόντες δεξιά και αριστερά, καθότι παρατηρώ ότι και ο φιλ παρόλο που με πολύ όμορφο τρόπο παραδέχτηκε ότι ήταν λάθος κίνηση όπως ακριβώς και σε μια φιλική παρτίδα τάβλι, εξακολουθεί να κρατά κακία στον άσπικ και δε κερνά το ούζο...το κρατά, τλχ αυτή την εντύπωση βγάζει προς τα έξω, μπορεί και να το κάνει ασυνείδητα. Οπότε αφού σαν άνδρες σωστοί τα είπατε, έπρεπε να σφίξετε τα χέρια και το θέμα να περάσει στα πρακτικά. Ετσι δεν είναι;

Ειδεμή μοιάζετε με γυναικούλες, βρε! :twisted:

( ο μόνος που έχει δίκιο τελικά να έχει πικρόχολο ύφος εδώ μέσα είναι ο λέφτυ...γιατί το δικό του θέμα - με τα τσατ- παρέμεινε ανοιχτό.)


Το θέμα του χρόνου αφορά όμως και τον χρήστη Αλέξη.
Ο οποίος μετά από τόσο μεγάλο διάστημα απουσίας, γύρισε να μας πει ότι ήλθε εδώ για να μας κατατροπώσει και μάλιστα ευχαρίστησε και το ξάδελφό του- δάσκαλό του, από τον οποίο έμαθε λέει τη τακτική του ψυχρού πολέμου, πως να τσακίζει τη ψυχολογία του αντιπάλου του! Λαμπρά! Σε μια περίοδο που είμαστε τσακισμένοι δηλαδή από τα διάφορα μικρά μας εδώ μέσα, ήλθε ένας παλιός γνώριμος να μας δηλώσει με ειλικρινέστατη αλαζονική « ειλικρίνεια», ότι μαθήτευσε σα «δολοφόνος» και τώρα έρχεται να κάνει τη διατριβή του πάνω μας. Και σαν δείγμα αυτής της τόσο κατατοπιστικής μαθητείας του, μας κατατοπίζει και σχετικά με τις κατατροπωτικές αρετές του Ασπικ ...... δήθεν ότι τον θαυμάζει για το γέλιο και το κλάμα και το νοείν αλλά στην ουσία όταν μιλά για μέθοδο και τακτική στο τρόπο που σκέπτεται και γράφει ο άσπικ, τον θάβει γιατί ο συνειρμός ανάμεσα στον δασκαλοξάδελφο που του έμαθε τον ψυχολογικό πόλεμο στο τάβλι και τον άσπικ που ονοματίζει δάσκαλο με τακτική, σε μένα τλχ ήταν .....αυτόματος. Αααααααααα ρε κατακαημένε άσπικ! Δε τον έκανες εσύ τον συνειρμόοοοοοοοοο.....πώς να τον κάνεις τέτοιο αγαθό μυαλό που έχεις........να προσέχεις συνάδελφε, γιατί δεν έχεις να κάνεις με γέλιο ούτε με κλάμα ούτε με νοείν. Αυτός που σε κάλεσε σε εικονική παρτίδα δήλωσε καθαρά ότι δεν είναι ταβλαδόρος που κερνά ούζο αλλά κυνικός ταβλαδόρος που θέλει να « κερδίζει» και δε χάνει το καιρό του με άρθρα και απαντήσεις φιλοσοφικές στον συμφρουμιστή του!

Και βέβαια σε μια παρτίδα τάβλι, όταν κάποιος την « στήνει» έτσι, το αναμενόμενο είναι να κοπεί το φόρουμ στα δυο και να «χρωματιστεί» περισσότερο απ ό,ότι είναι ήδη χρωματισμένο. Και τολμά μετά ο κύριος Αλεξ να κατηγορεί στην απάντησή του τον λέφτυ για προβοκατόρικη συμπεριφορά και ότι θέλει τις ομαδούλες! Λοιπόν στη δική σου παρτίδα χρήστη αλέξη με τον άσπικ, αυτός που θα την πληρώσει θα είναι ο ενδιάμεσος που χώνει τα χέρια του στα πούλια, ο θεατής, ο πιο αδύναμος και ο καινούργιος χρήστης.

Και εν πάση περιπτώσει Αλέξιε, αφού αναφέρθηκες σε τακτικές να καταθέσω κι εγώ άποψη για τη «τακτική» του άσπικ: η μόνη του τακτική είναι ότι όταν μιλά, απευθύνεται σε όλους κι έτσι αποτελεί τον συνδετικό κρίκο των χρηστών, γι αυτό και όταν απουσιάζει από το φόρουμ, ο καθένας μιλά μόνος του μέσα στην ομαδούλα του. Πράγμα που επεσήμανε και ο τζακ ο αντεροβγάλτης. Οκ; Ασχετο τώρα αν δεν του απαντούμε τίποτα γιατί αντεροβγάλτης είναι αυτός και χρειάζονται γερά άντερα για να τον αντιμετωπίσεις και βέβαια καθόλου « τακτ»!

Και μιας και έφτασα στα παιγνίδια ας πω και τούτο : τάβλι είπε ο φιλ, πιγκ πογκ είπε ο άσπικ, μπάλα λέγαμε πιο παλιά, σκάκι λέω εγώ απαντώντας και στον φιλ.


Κατ αρχήν, συμφωνώ όσον αφορά με τη χαρά, τη κοινωνικότητα γενικά την ανάλαφρη διάθεση που υπάρχει γύρω από μια παρτίδα τάβλι. Επίσης, σε όσα λες ότι δεν είναι μόνο η τύχη που συντελεί στην έκβαση του παιγνιδιού αλλά και η άμεση αντίδραση του παίκτη, η εμπειρία του κλπ


Δε συμφωνώ όμως με όσα καταλόγισες στο σκάκι.
Διότι το σκάκι είναι βέβαια ένα καθαρά εγκεφαλικό παιγνίδι όπως λες, ένα παιγνίδι σοβαρό και σιωπηλό, με μελετημένες κινήσεις βασισμένες σε στρατηγική ΑΛΛΑ δεν είναι ούτε εξουσιαστικό, ούτε έχει σκοπό τον αφανισμό του αντιπάλου ούτε αποχωρείς από αυτό με «την αρρωστημένη ηδονή του δολοφόνου σαν νικητής από μια αιματοβαμμένη μάχη με τον «εχθρό».

Ο δολοφόνος έχει στρατηγική αλλά δεν δίνει καμιά ευκαιρία στο στόχο του.
Εχουμε δόλο.

Στο σκάκι δεν έχουμε δόλο.
Είναι αναμέτρηση δυο δυνάμεων και μάλιστα κατά παράταξη, όπου το κάθε πιόνι έχει μια συγκεκριμένη αξία και επομένως κάθε απώλεια έχει διαφορετικό βάρος στην έκβαση του παιγνιδιού.

Η μάχη, ναι είναι αιματοβαμμένη. Αλλά μόνο για όσους δεν είναι καλοί σκακιστές.Εχω παρακολουθήσει αγώνα σε σκάκι που η παρτίδα τελειώνει σχεδόν με όλα τα πιόνια στις θέσεις τους!

Ο σκοπός στο σκάκι δεν είναι όπως λανθασμένα πιστεύεται, να « φας» όσο περισσότερα πιόνια του αντιπάλου αλλά να γλιτώσεις όσα περισσότερα δικά σου.Που σημαίνει ότι ο στόχος είναι η « περιφρούρηση» των δυνάμεων σου κατά πρώτο λόγο.

Και μάλιστα κατά ιεράρχηση.
Διότι ενώ στο τάβλι όλα τα πούλια είναι ίδια, στο σκάκι όπως είπα, το κάθε πιόνι έχει τη δική του αξία.

Εχουμε το πιόνι που βαδίζει ένα μόνο τετράγωνο σε ευθεία γραμμή ή διαγώνια.
Το άλογο που πηδά μπρος πίσω σε σχήμα γάμα
Τον πύργο που βαδίζει πολλά τετράγωνα ευθεία και πλάγια.
Τον αξιωματικό που πάει διαγώνια επίσης πολλά τετράγωνα
Τη βασίλισσα που πάει παντού.
Τέλος, τον βασιλιά που πάει ένα τετράγωνο προς όλες τις κατευθύνσεις.

Το παιγνίδι τελειώνει όταν χαθεί ο βασιλιάς αλλά κάθε απώλεια φέρνει και πιο κοντά τον θάνατο του βασιλιά που είναι επομένως ο θάνατος ο δικός σου.

Αρα, κάθε πιόνι είναι μέρος της δύναμής σου. Ο στρατός σου. Το δυναμικό σου. Μεταφορικά οι αρετές σου, τα ταλέντα σου, η προσωπικότητά σου σαν μαχητής. Και γι αυτό και ο αντίπαλος λογίζεται σαν « εχθρός», όχι γιατί θες να τον θανατώσεις επειδή είσαι αιμοδιψής αλλά γιατί πρέπει να σώσεις τον εαυτό σου.

Το σκάκι λοιπόν είναι πεδίο περιφρούρησης του εαυτού σου περισσότερο, παρά πεδίο θανάτωσης του αντιπάλου. Ενας τρόπος να μάθεις να βαδίζεις στη ζωή με όσο γίνεται λιγότερες απώλειες.

Γι αυτό το παιγνίδι είναι τόσο σιωπηλό. Διότι απαιτεί περίσκεψη και προνοητικότητα. Πρέπει να πηγαίνεις 2 και τρεις κινήσεις μπροστά.

Και επειδή ακριβώς κάθε σου κίνηση έχει συνέπεια στην πορεία του παιγνιδιού, μαθαίνεις να « φαντάζεσαι» την αντίδραση του αντιπάλου. Διότι σε κάθε σου κίνηση «προβάλλεται» μια «αναμενόμενη» κίνηση του αντιπάλου και τανάπαλιν κι έτσι το παιγνίδι « σύρεται» από τετραγωνάκι σε τετραγωνάκι ολόκληρο και όχι μεμονωμένα. Αφορά όλο το στρατόπεδο από το τελευταίο πιόνι μέχρι το βασιλιά.


Η συνέπεια των κινήσεων και η ιεράρχηση των αξιών είναι επομένως ο σκοπός του σκακιού και όχι η «πάση θυσία» νίκη...

Και βέβαια αν είσαι εσύ καλός σκακιστής, εξελίσσεται και ο απέναντί σου σε καλό σκακιστή. Το ίδιο και όσοι παρακολουθούν το παιγνίδι γύρω, σιωπηλά.

Επίσης, μίλησες για ηδονή της νίκης. Δεν είναι ηδονή. Είναι ικανοποίηση ότι αντεπεξήλθες σε δυσκολίες. Μπορεί το τάβλι φιλ, να είναι η ειρήνη και η χαρά. Το σκάκι είναι η πίκρα της ζωής που πρέπει να μάθεις να τη χειρίζεσαι, να την καιροφυλακτάς

Ετσι, άλλο σκοπός και άλλο αποτέλεσμα.
Δε γίνεται μια μάχη για να γευτούμε τη χαρά της νίκης αλλά γιατί η μάχη είναι αναγκαία. Δεν εστιάζουμε στη χαρά που θα νιώσουμε αν νικήσουμε αλλά στο ότι η μάχη πρέπει να δοθεί.

Και για να κερδιθεί η παρτίδα, ο καλός σκακιστής το πρώτο πράγμα που μαθαίνει δεν είναι να βλέπει τον αντίπαλο αλλά τις κινήσεις του. Που ακριβώς επειδή πρόκειται για εικονική μάχη ,χωρίς τον εξωγενή παράγοντα της πραγματικής μάχης ( του καιρού ας πούμε) είναι μια αναμέτρηση τελείως εγκεφαλική όπως εδώ στο φόρουμ....χωρίς φόβο και πάθος του πραγματικού! Δεν «νικάς» κάποιον αλλά τις κινήσεις του.
Είμαι για πέτα(γ)μα.....

....και αγόρασα ασπίδα......
Άβαταρ μέλους
dianathenes
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1193
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2003 10:08 pm

Προηγούμενη

Επιστροφή στο υποστήριξη

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron