ας γράψουμε ιστορίες

Πλήρωση και Πληρωμή

εδώ ο καθένας γράφει ένα κομμάτι από ένα "παραμύθι" που κανείς δεν ξέρει πότε,που και πως θα τελειώσει...

Πλήρωση και Πληρωμή

Δημοσίευσηαπό Σαπφώ » Κυρ Μαρ 05, 2006 9:41 pm

Δειλά δειλά σας γράφω κι εγώ μια ιστοριούλα...
Καλή ανάγνωση κι ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας.. :)

Από παιδί αναρωτιόμουνα. Οι ήρωες είναι πιο ευτυχισμένοι όταν διαπράττουν την ύβρη ή όταν επέρχεται η τίσις;

«Είσαι τρελός παιδάκι μου; Πώς μπορεί εκείνος που τιμωρείται να είναι ευτυχισμένος;» , η πρώτη απάντηση που δέκτηκα.

Μεγαλώνοντας, έμεινα με την απορία. Και δεν μπόρεσα ακόμη να καταλάβω γιατί οι άλλοι δεν την αντιλαμβάνονται, γιατί δεν μπορούν να μου απαντήσουν. Ο ήρωας κάνει ό,τι κάνει επειδή οδηγείται από το πάθος του, παγιδεύεται σε αυτό. Μέσα του ξέρει ποιο είναι το σωστό. Μα δεν κάνει πίσω. Επιμένει να συνεχίζει την παράδοξή του πορεία, αυτήν προς την αυτοκαταστροφή. Οι στιγμές όμως της δόξας του, φθαρτές κι άφθαρτες, τελειώνουνε. Τίσις, Νέμεσις (να μην ξεφεύγουμε από τους όρους…έστω.. ας μείνουμε πιστοί –έστω, επαναλαμβάνω- σε αυτούς..) Tιμωρία, κάθαρση.
Ο εκπίπτων παίρνει ό,τι του αξίζει. Ό,τι πρόσταξε η θεία δικαιοσύνη, όποιο κέλευσμα έδωσαν οι νόμοι της φύσης (…για όσους από μας δεν πιστεύουνε πια σε Θεούς ή κουράστηκαν να φωνάζουν χωρίς απάντηση). Δεν είναι λοιπόν ευτυχισμένος μέσα σε όλη αυτή τη δυστυχία;
Ό,τι είχε να κάνει το έπραξε, όποιες επιλογές κι αποφάσεις. Κλήθηκε και καλείται. Τώρα ζει δικαιωμένος για το παρελθόν του. Τι τον νοιάζει αν οι υπόλοιποι τον περιφρονούν και τον οικτίρονται. Εκείνος τουλάχιστον τόλμησε. Έσπασε τα όρια του καθωσπρέπει και ένιωσε την ηδονή της εξουσίας, της ανυπέρβλητης έπαρσης…
Τώρα πληρώνει. Και πληρώνεται.

Αναρωτιέμαι λοιπόν, ποιο από τα δύο τώρα βιώνω...και ποιο με καταστρέφει πιο πολύ…
Αναρωτιέμαι λοιπόν, ποιο από τα δύο τώρα ζω και ποιο με κάνει πιο ευτυχισμένο…
Ξέρω, μα επιλέγω ξανά το όνειρο. Κ.Μ.
Άβαταρ μέλους
Σαπφώ
junior member
 
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Τετ Μαρ 01, 2006 10:43 pm

Δημοσίευσηαπό dianathenes » Δευτ Μαρ 06, 2006 12:18 am

Νομίζω ότι συγχέεις ύβρη και πάθος. Είναι ανεξάρτητες έννοιες. Το πάθος μπορεί να οδηγήσει στη ύβρη που είναι συνδεδεμένη στενά με αυτό που θα ονομάζαμε σήμερα ασέβεια είτε προς τους θεούς είτε προς άγραφους νόμους που συνδέουν τα πράγματα χωρίς απαραίτητα να υπάρχει κάποιο θρησκευτικό κριτήριο.

Από την άλλη το πάθος όπως το ονομάζεις είναι μια τελείως πλασματική έννοια αν εννοείς βέβαια τις εκδηλώσεις τις ανθρώπινης συμπεριφοράς που ξεπερνούν το μέτρο, τη κοινή λογική δηλαδή και που αφορούν τα ένστικτα και όχι τις έξεις. Οτιδήποτε όμως ξεφεύγει από τη κοινή λογική είναι πάθος; Οτιδήποτε φυσιολογικό εκδηλώνεται σε υπέρμετρο βαθμό θεωρείται πάθος γιατί μόνο ελάχιστοι άνθρωποι μπορούν να λειτουργήσουν φυσιολογικά. Φυσιο-λογικά, δηλαδή σύμφωνα με τη λογική της φύσης, αν θεωρηθεί ότι υπάρχει λογική στη Φύση. Συνήθως το μέτρο στη συμπεριφορά των ανθρώπων, το όριο, δεν το βάζει η Φύση αλλά η κοινωνία και οι νόμοι της που οδηγούν στην καταστροφή. Δε νομίζω δηλαδή ότι υπάρχουν αυτοκαταστροφικά άτομα αλλά καταστροφικές αντιδράσεις από τον κοινωνικό περίγυρο τις οποίες ερμηνεύει το άτομο σαν αυτοκαταστροφικές ή Νέμεση.
Είμαι για πέτα(γ)μα.....

....και αγόρασα ασπίδα......
Άβαταρ μέλους
dianathenes
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1193
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2003 10:08 pm

Δημοσίευσηαπό Σαπφώ » Δευτ Μαρ 06, 2006 4:25 pm

Καταρχήν, καλή Σαρακοστή να έχουμε όλοι μας! :D

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου και τα σχόλιά σου, τα οποία, ομολογώ πως με έβαλαν σε σκέψεις. Εκείνο που εννοούσα γράφοντας, είναι πως καταβάθος η ευτυχία είναι και αυτή μια ύβρις, ή καλύτερα η αναζήτησή της.
Δεν ξέρω αν ακόμα το ενστερνίζομαι, μάλλον όχι...
Να σαι καλά πάντως...
Ξέρω, μα επιλέγω ξανά το όνειρο. Κ.Μ.
Άβαταρ μέλους
Σαπφώ
junior member
 
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Τετ Μαρ 01, 2006 10:43 pm

Δημοσίευσηαπό Tanton » Πέμ Μαρ 09, 2006 11:36 pm

Η μία και η άλλη.

Η μια

Μπήκε δειλά και σεμνά στο χώρο. Χαιρέτησε, έγραψε δυο λεξούλες εδώ και κει. Ύστερα από λίγο άφησε ταπεινά το πρώτο της κειμενάκι.
Κανονικά…
Το διαβάζουν κάποιοι. Αν δεν σε ενδιαφέρει το αγνοείς. Αν σε ενδιαφέρει το θέμα γράφεις την δικιά σου άποψη ή ξεκινώντας από αυτό κάνεις τους δικούς σου συνειρμούς και σκέψεις
Κανονικά …αλλά εδώ υπάρχει και το υπο-αφεντικό, πως το λένε ο παιδονόμος, η λογοκρισία, το φαινόμενο ντιανάθενς, ντε… εδώ είναι μισσος υπάρχει και …

Η άλλη

Μόλις δει το κειμενάκι παίρνει θέση, βάζει τα γυαλιά της και ορμάει ( εδώ δεν είναι Σκιάχτρο που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί της – και καλά κάνει- ούτε κολλητήρι που δαγκώνει - και καλυτερότερα κάνει ). Καινούργιο θύμα-μαθητής ενόψει ας κάνουμε την επίδειξη της σοφίας μας ( πριν μας πάρει και αυτή πρέφα ).
Γράφει:
Νομίζω ( ποιος σε ρώτησε Κυρά μου; )

ότι συγχέεις ύβρη και πάθος. Είναι ανεξάρτητες έννοιες ( ακόμα και αν συγχέει με ποιο δικαίωμα την διορθώνεις; )

Από την άλλη το πάθος όπως το ονομάζεις είναι μια τελείως πλασματική έννοια ( πάλι το κοκκίνισμα στην κόλλα του διαγωνίσματος ).
Και ακολουθούν, φυσικά, οι υποδείξεις πώς πρέπει να σκέφτεται και να στοχάζεται σωστά το θύμα.
Της εξηγεί ποιος είναι ο σωστός ορισμός της Ύβρεως, της Νέμεσης και του φυσιολογικού. ( φυσικά απλουστευτικά και τελείως λάθος ).
Και τελειώνει βέβαια με το ηθικό συμπέρασμα-μάθημα.
( αυτό ούτε εγώ, σκληραγωγημένος αναγνώστης της, δεν το κατάλαβα . Για άτομα γράφει; για μόρια; Για πυρήνες; Για σύντηξη; Τρέχα γύρευε ).
Και βέβαια όλα αυτά διανθισμένα με τις γνωστές μικροαστικές κοινοτυπίες της

Η μια

Μπερδεμένη την ευχαριστεί για τον χρόνο της και υπόσχεται να σκεφτεί αυτά που της γράφει…
( ό,τι και να γράφει ή να γράψει έχει ήθος και ευγένεια ).

Η άλλη

Ότι και να γράψει, όσο και καμιά φορά να κρατιέται, θα είναι πάντα υπόδειγμα του καθημερινού αγράμματου μικροαστικού φασισμού.
Κι'αν σου μιλάω με παραμύθια και παραβολές
είναι γιατί τ' ακους γλυκότερα, κι η φρίκη
δεν κουβεντιάζεται γιατί είναι ζωντανή
γιατί είναι αμίλητη και προχωράει...
Tanton
full member
 
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 20, 2003 3:15 am

Δημοσίευσηαπό feelgood » Παρ Μαρ 10, 2006 10:26 am

ρε ηθικολόγε ταντονα

Το "σεμνό, ταπεινό και άβγαλτο" κοριτσάκι που ανέλαβες να υπερασπιστείς δημοσίευσε κάτι και εδέχθη σχόλια. Μπορεί να της αρέσουν ή όχι, μπορεί να δώσει σημασία ή όχι αλλά όπως και να χει η δημοσίευση ενός κειμένου αυτό το σκοπό έχει, να το διαβάσουν καποιοι και να το σχολιάσουν ή όχι.

Τώρα εσύ τι πρόβλημα έχεις πάλι, δε θες να γράφει αυτά που σκέπτεται η ντιάνα?
Μήπως θες να σου στέλνει με πι-μι τις σκέψεις της πρώτα κι εσύ ν αποφασίζεις αν πρέπει να της αναφέρει σ αυτόν που θέλει να σχολιάσει?
Μήπως έχεις σκοπό να τη "πέσεις" στη σαπφίδα και άργησες κι έτσι δεν θα σε θεωρήσει "αυθεντία"?

Ποιο είναι το πρόβλημά σου τελικά?

Η μάλλον (διατυπώνοντάς το καλύτερα) ΠΟΥ είναι το πρόβλημά σου τελικά?

(όχι ότι έχει και σημασία αλλά κουβέντα να γίνεται)

ΥΓ
Για μια στιγμή σαπφίδα ένιωσα πως ήμουνα "κιθάρα"! :wink:

ΥΓ 2
Βέβαια ρε ταντονα, τωρα που ξαναδιαβαζω το κειμενο σου μου αρέσει γιατι το είδα πολύ λογοτεχνικά, δηλαδή έτσι που το γράφεις "Η μία και η άλλη" μου αρέσει. Ισως τελικά να το ερμήνευσα λάθος...
...
Άβαταρ μέλους
feelgood
senior member
 
Δημοσιεύσεις: 529
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 21, 2004 11:46 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό trueseeker » Παρ Μαρ 10, 2006 12:01 pm

feelgood έγραψε:Τώρα εσύ τι πρόβλημα έχεις πάλι, δε θες να γράφει αυτά που σκέπτεται η ντιάνα?



Εντελώς αντίστοιχα :

Τώρα ρε φιλ τι πρόβλημα έχεις πάλι (ακόμα τα λερωμένα χαλιά σκέφτεσαι?), δε θες να γράφει αυτά που σκέπτεται ο τάντον?



Παραφράζω την έκφραση της σαπφούς " Ο εκπίπτων παίρνει ό,τι του αξίζει" :
Ο "ποστάρων" παίρνει ό,τι του αξίζει
… και δεν έχει σημασία αν τελικά του αξίζει ή όχι αυτό που παίρνει, αλλά το ότι τελικά το παίρνει


Όσο επεκτείνω τα δικά μου όρια ελευθερίας έκφρασης, άλλο τόσο επεκτείνονται και των γύρω μου.
Άβαταρ μέλους
trueseeker
e-missos master
 
Δημοσιεύσεις: 1380
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 13, 2003 9:42 am

Δημοσίευσηαπό Mythos » Παρ Μαρ 10, 2006 12:03 pm

feelgood έγραψε:ρε ηθικολόγε ταντονα


φιλ,
η "παρεμβαση ταντονα" δεν εχει καμμια ηθικολογικη χροια,
αντιθετα ειναι μια κριτικη της κριτικης, δηλαδη, κριτικη υφους και ουσιας
που οχι μονο δεν πρεπει πυροδοτει τα όποια αντανακλαστικα τηρησης αχρηστων ισορροπιων
αλλα αντιθετα πρεπει να θεωρειται ευπροσδεκτη και να γινεται δεκτη αν οχι με ικανοποιηση τουλαχιστον με κριτικο ενδιαφερον.

---
και εμπαση περιπτωσει, περα απο το οποιο αξιολογικο περιεχομενο μιας κριτικης, ειναι σημαντικο, να μας αρεσει διαβολε, οπως σωστα λες, ο τροπος που αυτη ειναι γραμμενη.
σε τελικη αναλυση, αν η κριτικη ειναι γυναικα (που ειναι..) εγω (και ολοι μας υποψιαζομαι) δεν την προτιμαμαι με ρομπα, παντουφλες και "λασπωμενη" μουρη.
_]\/[_
«..let us never regard a question as exhausted, and when we have used our last argument, let us begin again, if need be, with eloquence and irony.»
Άβαταρ μέλους
Mythos
senior member
 
Δημοσιεύσεις: 485
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 21, 2004 7:17 pm

Δημοσίευσηαπό feelgood » Παρ Μαρ 10, 2006 12:45 pm

οχι ρε παιδια
δεν εχω προβλημα
απλα ειπα να πω καμμια κουβεντα
οχι γιατι με πειραξε η κριτικη του ταντονα στη ντιανα
αλλα επειδη ηταν ετσι "μελό" και τραγική
αλλά απ την αλλη ΜΕ αρεσε κι ετσι
αλλα απο την αλλη μ εχει κουρασει ο ταντονας
κι απ την αλλη το "υπόδειγμα του καθημερινού αγράμματου μικροαστικού φασισμού" νομιζω είναι υπερβολη
αλλά από την αλλη τοσες υπερβολες βλεπουμε εδω μεσα, αυτο σε πειραξε (θα με ρωτησετε)
αλλα να που ειπα κατι να πω τωρα
αλλά γιατι τώρα, θ αναρωτηθεις
γιατι όχι, θα σ απαντησω
ναι αλλά επι της ουσίας?
επι της ουσιας δεν το σκεφτηκα
αλλα αν δεν το σκεφτηκες επι της ουσίας?
ε, τοτε ναι, μάλλον εκανα τον ηθικολόγο!

και τότε θα μου αντιγυρίσετε:
ΡΕ ΗΘΙΚΟΛΟΓΕ!

αλλά τότε εγώ θα θυμηθώ τη πρόταση της τρου και θα πω:
Όσο επεκτείνω τα δικά μου όρια ελευθερίας έκφρασης, άλλο τόσο επεκτείνονται και των γύρω μου.

κι επισης θα ξαναθυμηθω το μυθο και θ αντιγυρίσω:
η "παρεμβαση φιλγκουντ" δεν εχει καμμια ηθικολογικη χροια, αντιθετα ειναι μια κριτικη της κριτικης, δηλαδη, κριτικη υφους και ουσιας!

και κάπου εδώ ο από κάτω μου θα πει...
...
Άβαταρ μέλους
feelgood
senior member
 
Δημοσιεύσεις: 529
Εγγραφή: Τετ Ιούλ 21, 2004 11:46 am
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fbl » Παρ Μαρ 10, 2006 12:49 pm

feelgood έγραψε:
Για μια στιγμή σαπφίδα ένιωσα πως ήμουνα "κιθάρα"! :wink:
.



ΥΓ
Κινηθηκε βλεπω ο μηχανισμος ευρεσης απωλεσθεντων ετσι φιλ ; :)


ΥΓ2
και μια κ ο Μυθος ανεφερε για κριτικη της κριτικης δεν εχω παρα να παραθεσω τα λογια του Πατερα της Κριτικης...
"Η η παρασταση καθοριζεται απο το αντικειμενο η το αντικειμενο καθοριζεται απο τη παρασταση "

Το πρωτο ομως αποκλειεται γιατι σε μια τετοια περιπτωση η a priori γνωση δεν μπορει να εξηγηθει ...

Ετσι λοιπον καθοριζουμε και τη σχεση ταντονα προς ντιανα , οπου ντιανα το αντικειμενο και ταντον η .............παρασταση
press alt + f4 after read..
Άβαταρ μέλους
fbl
super member
 
Δημοσιεύσεις: 224
Εγγραφή: Τρί Φεβ 15, 2005 1:47 am

Δημοσίευσηαπό Tanton » Παρ Μαρ 10, 2006 1:05 pm

Η μάλλον (διατυπώνοντάς το καλύτερα) ΠΟΥ είναι το πρόβλημά σου τελικά?

Όλοι έχουμε τις φοβίες μας
ʼλλοι είναι αμερικανόφοβοι, άλλοι εβραιόφοβοι, άλλοι ισλαμόφοβοι, άλλοι γυναικοφοβικοί, άλλοι ομοφυλοφοβικοί, άλοι υψοφοβικοί….
Ε, εγώ είμαι… κρετινοφοβικός.
Ξέρω, ξέρω οι ʼγγλοι λένε: μπροστά στην ανθρώπινοι βλακεία ακόμα και οι θεοί σηκώνουν ψηλά τα χέρια…
Ε, εγώ δεν είμαι θεός ( τουλάχιστον…ακόμα! ).

Και, λίγο, πιο σοβαρά τώρα:
Κάπου διάβασα έναν προβληματισμό του Μύθου ( σχετικά με την πιπίλα του μετα-μοντερνισμού ). Θέμα που με ενδιαφέρει και νομίζω ότι έχω κατασταλαγμένη θέση. ʼρχισα ένα κείμενο με σκοπό να ανταλλάξουμε ιδέες , γνώσεις και απόψεις. Γράφοντας φαντάστηκα το κείμενο της περιης ο λόγος που θα εισχωρούσε ανάμεσα στα δικά μας. Τις διορθώσεις, τις επεξηγήσεις, τα μαθήματα, τις κοινοτυπίες της , το ξεστράτισμα από την ουσία. Το θεώρησα άσκοπο κόπο, το έσβησα. Έγραψα τα γνωστά για το φαινόμενο, μπας και…
Δυο άνθρωποι που έχουν κάτι να πουν για ένα σοβαρό θέμα δεν μπορούν να επικοινωνήσουν ( τουλάχιστον ο ένας ) από τον φόβο της¨ στουπετάγομαινασαςδασκαλέψω¨…
Εμένα αυτό με ενοχλεί
Εσάς όχι
Εμένα συνεχίζει να με ενοχλεί.
Κι'αν σου μιλάω με παραμύθια και παραβολές
είναι γιατί τ' ακους γλυκότερα, κι η φρίκη
δεν κουβεντιάζεται γιατί είναι ζωντανή
γιατί είναι αμίλητη και προχωράει...
Tanton
full member
 
Δημοσιεύσεις: 127
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 20, 2003 3:15 am

Επόμενο

Επιστροφή στο ας γράψουμε ιστορίες

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες

cron