περιβάλλον

ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

τα του μεγάλου μας οίκου...

...

Δημοσίευσηαπό VULGARRRRRDOG » Πέμ Ιουν 23, 2005 3:58 pm

εξαιρετικά ενδιαφέρον το εγχείρημα παραγωγής ενέργειας που περιγράφει ο συνοδοιπόρος 3ΤΛ και φαίνεται ιδανική λύση για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών μονάδων ή καταναλωτών σε απομακρυσμένες περιοχές και με μικρές απαιτήσεις (κήποι, καλλιέργειες κλπ.)

πραγματικά, η παραγωγή "πράσινης" ενέργειας από τη βιομάζα (με μορφή βιοαερίου ή με αναμόρφωση αυτού) θεωρώ ότι αποτελεί βασική ελπίδα για τη λύση όχι μόνο του ενεργειακού προβλήματος αλλά και την απαλλαγή από ένα μεγάλο μέρος των σκουπιδιών που στοιβάζονται στις παρυφές των ελληνικών (τουλάχιστον) μεγαλουπόλεων.

το σύστημα εφαρμόζεται με επιτυχία για οικιακή χρήση στις χώρες της Ινδοκίνας.

μου φαίνεται λίγο περίεργο πως αντίστοιχα ενεργειακά σύστηματα με εκείνο που περιέγραψε ο 3ΤΛ δίνει αποδοτικότητα 80% στην εκμετάλλευση της ηλιακής ακτινοβολίας από τη στιγμή που η ενέργεια γνωρίζει αρκετές μετατροπές. (Εκτός κι αν μιλάμε για τη μέγιστη τιμή απόδοσης που λαμβάνουμε κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου και όχι τη μέση απόδοση).

Τα Φ/Β συστήματα όντως, μετά βίας αγγίζουν το 17% αποδοτικότητας, όμως έχουν το προτέρημα ότι μετατρέπουν την ηλιακή ενέργεια απ' ευθείας σε ηλεκτρική (συνεχές ρεύμα) χώρις ενδιαμέσες ενεργειακές μετατροπές άρα και απώλειες.

Να σημειώσω ότι η κουβέντα μας για το συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια όταν η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές ήταν 25 - 30 δολλάρια /βαρέλι.

οι εναλλακτικοί τρόποι παραγωγής ή εξοικονόμησης θερμότητας για οικιακή χρήση χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια ή τη βιομάζα θα γνωρίσουν αλματώδη ανάπτυξη στη χώρα μας διότι αντιλαμβανόμαστε όσο περνάει ο καιρός πόσο ηλίθιο είναι να χρησιμοποιούμε πετρέλαιο το χειμώνα για να ... ζεσταινόμαστε.

θα επιμείνω (όπως και στο ξεκίνημα αυτής της κουβέντας) ότι το βασικό στοιχείο είναι η αλλαγή νοοτροπίας.



με ενδιαφέρον παρακολουθώ τη συνέχεια (σύντομα ή όχι δεν έχει σημασία).
Σουγλάκο ζεις, για πάντα παλαιστής.
Άβαταρ μέλους
VULGARRRRRDOG
super member
 
Δημοσιεύσεις: 194
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 19, 2003 10:03 pm
Τοποθεσία: σύντομα ριφιφί και στην τράπεζα της γειτονιάς σου

Δημοσίευσηαπό 3ΤΛ » Πέμ Ιουν 23, 2005 5:44 pm

Πολύ ωραία η παρατήρηση του VULGARRRRRDOG για την απόδοση. Όμως εμείς δεν μετρήσαμε την απόδοση με βάση την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια, αυτή αποτελούσε απλώς ένα ωφέλιμο παραπροϊόν, αλλά με βάση την παραγωγή οργανικής ουσίας. Τα φυτά εκμεταλεύονται ένα μεγάλο φάσμα της ηλιακής ακτινοβολίας. Έχουν όμως μεγάλο πρόβλημα με το υπεριώδες φάσμα, όπως και όλοι οι ζωϊκοί οργανισμοί. Η υπεριώδης ακτινοβολία οδηγεί σε αυξημένες μεταλάξεις και τελικά σε κυτταρικό θάνατο, οπότε η απόδοση μειώνεται κατά πολύ. Αυτό είναι και ένα μεγάλο πρόβλημα που συναντάει κανείς συχνά στην διεθνή βιβλιογραφία όσον αφορά τις αποδόσεις τέτοιων καλιεργειών. Εμείς κατορθώσαμε να επινοήσουμε ένα σύστημα χάρις το οποίο η υπεριώδης δεν επιδρά τόσο έντονα, ενώ βοηθά και στην ανάπτυξη.
Αν ήθελα να παράγω μόνο ενέργεια από ένα τέτοιο σύστημα, ασφαλώς και δεν θα χρησιμοποιούσα ντηζελοκινητήρες οι οποίοι ως γνωστόν έχουν χαμηλή απόδοση. Θα χρησιμοποιούσα ενεργειακές κυψέλες καύσεως (κάτι σαν τις κυψέλες υδρογόνου) που η απόδοσή τους φτάνει στο 90%, ή παραγωγή αερίου από την βιομάζα μέσω πυρολύσεως.
Όσον αφορά τα Φ/Β συστήματα που ανάφερε ο VULGARRRRRDOG έχουν και πρόβλημα μεταφοράς της ενέργειας εκτός από την χαμηλή τους απόδοση και το υψηλό τους κόστος. Ως γνωστόν το συνεχές ρεύμα έχει τεράστιες απώλειες στην μεταφορά του, εκτός αν μετασχηματιστεί σε εξαιρετικά υψηλη τάση ή μετατραπεί σε εναλασσόμενο. Απ' ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω συστήματα υψηλής τάσης συνεχούς δεν υπάρχουν στην Ελλάδα.
Ενώ το λάδι μπορεί να μεταφερθεί κάλλιστα με ένα φορτηγό που θα καίει το ίδιο το φορτίο του στην περιοχή κατανάλωσης.
Με όλα αυτά που λέω δεν υπεραμύνομαι της μίας ή της άλλης πρακτικής. Όλες οι πρακτικές είναι ωφέλιμες και η κάθεμία μπορεί να έχει εφαρμογή σε άλλοτε άλλη περίπτωση. Οι ηλιακές κυψέλες είναι, για παράδειγμα, πολύ χρήσιμες για οικιακή χρήση σε μια περιοχή με υψηλή ηλιοφάνεια που δεν φυσάει πολύ.
Η παρέμβασή μου έχει σαν σκοπό να δώσει μια άλλη προοπτική στο όλο ζήτημα. Δηλ στην ικανότητα που έχει ο καθένας μας να συμβάλει στην αντιμετώπιση της καταστροφής, αρκεί να μην φοβάται να προτωπορίσει, να σκεφτεί και κυρίως να μάθει. Κανείς δεν είναι καλύτερος απ' τον άλλον.
Τώρα όσον αφορά την χρήση της βιομάζας στην Ελλάδα....... είμαστε σε εμβρυϊκό στάδιο. Η μόνη χρήση γίνεται για θέρμανση στα χωριά, ή στα "μεγάλα τζάκια". Πόση ενέργεια πάει χαμένη? Ανυπολόγιστη. Σκεφτείτε τα ξύλα, τα άχυρα, τα παραπροϊόντα της αγροτικής καλιέργειας που παράγονται σε μια αγροτική κατά βάση οικονομία και θα καταλάβεται. Και το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι πάει χαμένη, είναι ότι καίγεται ανεξέλεγκτα με παραγωγή πολλών επικίνδυνων ουσιών. Τα΄ξύλα από μια συμβατική καλιέργεια ας πούμε, είναι γεμάτα χλωριομένους υδρογονάθρακες από τα φυτοφάρμακα. Αυτοί σε συνθήκες ατελούς καύσης παράγουν διοξίνες και φουράνια, εξαιρετικά τοξικές ουσίες ακόμα και σε συγκεντρώσεις nanogram.. Ας το γνωρίζουν λοιπόν όσοι έχουν στόφα μες το σπίτι τους ότι δεν χρειάζεται να πάνε σε σκουπιδότοπο για να τις εισπνεύσουν.
Ουδέν καλόν αμιγές κακού θα μου πείτε. Και πόση βάση έχει αυτό σε μια εποχή που εμπορευματοποιήθηκε ακόμα και η συνθήκη του Kioto! Όταν το δικαίωμα για το περισσευούμενο διοξείδιο του άνθρακα που παράγουμε, θα το αγοράζουμε πλέον σε κυβικά μέτρα από χρηματιστήριο της Ελβετίας!
Επιτέλους!
3ΤΛ
super member
 
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 16, 2005 12:12 am

Δημοσίευσηαπό 3ΤΛ » Δευτ Ιουν 27, 2005 4:15 am

Για να ποφευχθούν παρεξηγήσεις για την καύση της βιομάζας θέλω να αναφέρω τα εξής:
Όντως υπάρχει πρόβλημα στην ατελή καύση του ξύλου ή γενικώς οργανικών ουσιών που περιέχουν χλωριομένους υδρογονάνθρακες. Όταν όμως η θερμοκρασία καύσης φθάνει τους 850 βαθμούς και τα αέρια απάγονται γρήγορα τότε οι παραγόμενες διοξίνες διασπώνται και εξαφανίζονται. Αυτό πρακτικά μπορεί να γίνει με την προσθήκη ενός βεντιλατέρ.
Η καύση της βιομάζας είναι μια εξαιρετικά οικονομική λύση θέρμανσης. Έχουν αναπτυχθεί καυστήρες κεντρικής θέρμανσης που λειτουργούν με την καύση ελαιοπυρήνα ή πριονιδιού. Τα υπόλοιπα μέρη είναι ταυτόσημα με τα συνηθισμένα συστήματα. Προσοχή χρειάζεται μόνο στην καύση του ξύλου, λόγω του ότι μπορεί να προκαλέσει υπερβολική αύξηση της πίεσης του νερού και να διαλύσει την όλη εγκατάσταση. Γιαυτόν τον λόγο σε τέτοιες περιπτώσεις εφαρμόζονται ανοιχτά κυκλώματα νερού τα οποία όμως έχουν το μειονέκτημα του υψηλού βαθμού οξείδωσης της εγκατάστασης.
Όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν και το σύστημα να γίνει πολύ πιο οικονομικό στην εγκατάστασή του αν αντί για το νερό η θερμότητα μεταφέρεται με αέρα.
Επιτέλους!
3ΤΛ
super member
 
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 16, 2005 12:12 am

Δημοσίευσηαπό atomant » Δευτ Ιουν 27, 2005 12:04 pm

Από το IN.GR


«Μαμά, έχουμε μπαταρίες,
Ή να πάρω λεμόνια από το ψυγείο;»*



Αν σας λέγαμε ότι με ένα κιλό λεμόνια μπορείτε να ανάψετε έναν ηλεκτρικό φακό τσέπης, τι θα σκεφτόσαστε;

Θα γελούσατε, θα προβληματιζόσαστε ή θα κουνούσατε το κεφάλι συγκαταβατικά ψιθυρίζοντας: «Κι ακόμη δεν έσφιξαν οι ζέστες...».

Όσο και αν φαίνεται περίεργο, ένα ταπεινό λεμόνι μπορεί να δώσει ηλεκτρικό ρεύμα. Ένα απλό πείραμα θα σας πείσει. Μια επίσκεψη στον υδραυλικό της γειτονιάς, μια στον ηλεκτρολόγο, λίγο ψάξιμο στα παλιά αντικείμενα της αποθήκης σας και ξεκινάμε.

Ποιο είναι το μυστικό;

Πώς δουλεύει η μπαταρία; Η απάντηση είναι απλή φυσικοχημεία... Τα άτομα του χαλκού προσελκύουν ηλεκτρόνια με μεγαλύτερη δύναμη από τα άτομα του τσίγκου. Αν φέρετε τα δύο μέταλλα σε επαφή, πολλά ηλεκτρόνια θα περάσουν από τον τσίγκο στο χαλκό. Όταν η δύναμη απώθησης μεταξύ των ηλεκτρονίων και η δύναμη έλξης ηλεκτρονίων από το χαλκό ισοσταθμιστούν -και αυτό συμβαίνει σχεδόν στιγμιαία-, η ροή ηλεκτρονίων σταματά.

Αν όμως τα δύο ηλεκτρόδια είναι βουτηγμένα σε έναν αγωγό-διάλυμα και τα συνδέσουμε εξωτερικά με ένα σύρμα, η αντίδραση μεταξύ ηλεκτροδίων και διαλύματος δημιουργεί ένα κύκλωμα με συνεχή ροή ηλεκτρονίων, το οποίο μπορούμε να εκμεταλλευτούμε.

Σε αυτή την αρχή στηρίζονται και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων. Ως αγωγό-διάλυμα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιονδήποτε ηλεκτρολύτη, ανεξάρτητα από το αν είναι οξύ, βάση ή διάλυμα άλατος. Η μπαταρία λεμονιού δουλεύει διότι ο χυμός του λεμονιού είναι όξινος.

Η διάρκεια ζωής της όμως είναι περιορισμένη, γιατί η παραγωγή υδρογόνου στα ηλεκτρόδια δημιουργεί αποθέσεις οξειδίων που εμποδίζουν την επαφή μετάλλου και ηλεκτρολύτη. Οι εμπορικές μπαταρίες υγρού τύπου περιέχουν ειδικά χημικά που δεσμεύουν το παραγόμενο υδρογόνο πριν δημιουργήσει αποθέσεις.

Πάμε γι' άλλα

Ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε και με άλλα φρούτα ή λαχανικά, όπως πορτοκάλια ή ντομάτες. Μιλάμε για καθαρές και -στην κυριολεξία -«πράσινες» πηγές ενέργειας.

Ο λαμπτήρας «καίει» 1.000.000 λεμόνια

Αν σκεφτείτε ότι το 1W ισούται με 1Vx1A, το λεμόνι δίνει 1Vx0,0001Α=0,0001W. ʼρα, για να ανάψουμε ένα λαμπτήρα των 100W χρειαζόμαστε 1.000.000 λεμόνια. Δηλαδή με δέκα λεμόνια στο κιλό, χοντρικά 100 τόνους! Αν αναλογιστεί κανείς ότι το κιλό κοστίζει στη λαϊκή 1 με 1,2 ευρώ, μιλάμε για 110.000 ευρώ περίπου, χώρια τα ηλεκτρόδια και τα καλώδια.
Καλή η οικολογία, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον δεν συμφέρει!

ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ

1 λεμόνι
2 μικρές λωρίδες μετάλλου μία από χαλκό και μία από τσίγκο
2 κομμάτια καλώδιο με κροκοδειλάκια
Κάτι για να μετρήσετε το ρεύμα -όπως ένα πολύμετρο- ή μια συσκευή η οποία θα λειτουργήσει με αυτό.

Χρειάζεστε κάτι που να καταναλώνει ελάχιστο ρεύμα, όπως ένα ρολόι με ενδείξεις LCD ή ένα ηλεκτρικό θερμόμετρο. Μην πάει ο νους σας σε καμιά καφετιέρα!

Πειραματιστείτε!

Κυλήστε το λεμόνι με την παλάμη σας σε μια σκληρή επιφάνεια, πιέζοντας το για να σπάσουν μερικοί από τους θυλάκους με το χυμό στο εσωτερικό του.

Βάλτε τις δύο μεταλλικές λωρίδες βαθιά μέσα στο λεμόνι, σε απόσταση 2-3 εκ., προσέχοντας να μην ακουμπάνε μεταξύ τους.

Ενώστε κάθε επαφή με τα καλώδια και τα κροκοδειλακια όπως δείχνει η πρώτη φωτογραφία, και μετρήστε το ρεύμα στο άλλο άκρο των καλωδίων με το πολύμετρο. Θα μετρήσετε γύρω στο 1V και, αν γυρίσετε την κλίμακα στα Αμπέρ, θα μετρήσετε 0,0001 Α. Αυτή η ποσότητα δεν είναι βέβαια ικανή να ανάψει ένα γλόμπο, αλλά μπορεί να ενεργοποιήσει ένα ρολόι με καντράν. Αν το ρολόι δεν ενεργοποιηθεί, δοκιμάστε να αλλάξετε θέση στα καλώδια, για να αλλάξει η πολικότητα.

Ενώστε τα καλώδια με τα κροκοδειλάκια, στις επαφές που υπάρχουν στη θέση της μπαταρίας.

Στο πολύμετρο θα διαβάσετε γύρω στο 0,9V. Προσέξτε ο διακόπτης του είναι γυρισμένος σκάλα για να μπορέσει να μετρήσει τόσο λίγο ρεύμα.

*Αναδημοσίευση από το Περιοδικό Discovery & Science.


Περισσότερα:
www.discovery-science.gr









Στίβονται οι μπαταρίες;
Άβαταρ μέλους
atomant
senior member
 
Δημοσιεύσεις: 698
Εγγραφή: Τρί Ιαν 20, 2004 4:39 pm

Δεν φειάχνεις καλύτερα μια ηλιακή κυψέλη?

Δημοσίευσηαπό 3ΤΛ » Δευτ Ιουν 27, 2005 3:02 pm

Πολύ καλό ατομαντ αλλά μπορώ να σου προτείνω πιο χρήσιμες εφαρμογές του λεμονιού. Όπως για παράδειγμα την απολύμανση του πόσιμου νερού. Μερικές σταγόνες λεμονιού σε νερό αμφίβολης ποιότητας σκοτώνουν τα παθογόνα μικρόβια και μάλιστα με μεγαλύτερη επιτυχία απ' ότι το κάνουν οι ταμπλέτες χλωρίου.
ʼλλη? έχει καταπληκτική δράση σαν οφθαλμικό αντισηπτικό ευρέως φάσματος. Τσούζει λίγο αλλά θα περάσει, και γρήγορα. Αν φοβάστε να το χρησιμοποιείσετε στους εαυτούς σας, κάντε μια χρήση στα ζώα σας. Τα αποτελέσματα θα σας καταπλήξουν.
Κι άλλη? το λευκό μέρος της φλούδας έχει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες.
Κι άλλη, κι άλλη, κι άλλη.... αλλά θα ξεφύγουμε απ' το θέμα της συζήτησης. Δεν ειναι κρίμα όμως να χρησιμοποιούμε ένα τόσο χρήσιμο φρούτο για μπαταρία?
Αντί γιαυτό θα σου προτείνω κάτι πιο χρήσιμο. Να φιάξεις μόνος σου μια ηλιακή (Φ/Β) κυψέλη. Πρωτόγονη βέβαια, αλλά αν την φιάξεις μόνος σου έχει μεγαλύτερη πλάκα.
Χρειάζονται: μια χάλκινη πλάκα, ένα διαφανές φύλλο χρυσού, δύο χάλκινα σύρματα . (Θυμίζει συνταγή Βέφας.) Με την χάλκινη πλάκα φιάχνεις ένα σύστημα ημιαγωγού, το σύστημα CuO-Cu. Πως? πυρώνεις την χάλκινη πλάκα σε φωτιά, απ' την μια πλευρά, μέχρι να αποκτήσει το μαύρο χρώμα του CuO. (Σημείωση: χρειάζεται το μαύρο CuO και όχι το πράσινο CuO2). καλύπτεις αυτήν την πλάκα με ένα διαφανές φύλο καθαρού χρυσού. (αυτό μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου πιέζοντας ένα σβόλο χρυσού - είναι πολύ ελατός και όλκιμος. Αν δεν τα καταφέρνεις με την χειροτεχνία μπορείς να αγοράσεις τέτοια φύλλα από καταστήματα με είδη καλιτεχνίας - τα χρησιμοποιούν για άλλο σκοπό αλλά αυτό δεν νομίζω να σε πολυενδιαφέρει). Ενώνεις τις δύο μεταλλικές επιφάνειες με τα σύρματα χαλκού.
Όταν το τοποθετήσεις στον ήλιο, ταφωτόνια της ηλιακής ακτινοβολίας διαπερνούν τον χρυσό, προσπίπτουν στην επιφάνεια του ημιαγωγού, παράγουν ηλεκτρόνια τα οποία μπορούν να κινηθούν μόνο προς μια πλευρά. Έτσι δημιουργείται διαφορά δυναμικού, πολύ μικρή βέβαια, η οποία όμως μπορεί να σου ανάψει ένα λαμπάκι. Αν έχεις υπομονή και φιάξεις συστοιχίες κυψελών, μπορείς να τους αυξήσεις είτε την τάση είτε την ένταση, και να τις χρησιμοποιήσεις ανάλογα. Προσοχή χρειάζεται μόνο να κάνεις το σύστημα αεροστεγές και ιδίως υδατοστεγές γιατί η υγρασία μπορεί να σου αρχίσει την ηλεκτρόλυση και να μείνεις με τα έξοδα και τον κόπο στο χέρι και να με βρίζεις.
Αυτό για να κάνεις την πλάκα σου. Γιατί αν θες να παράγεις αρκετή ενέργεια μπορείς να φιάξεις μόνος σου μια ανεμογεννήτρια. Πως? Θα στο πω σε άλλο γράμμα.
Επιτέλους!
3ΤΛ
super member
 
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 16, 2005 12:12 am

Υγραεριοκίνηση

Δημοσίευσηαπό 3ΤΛ » Δευτ Ιούλ 04, 2005 4:04 am

Το υγραέριο δεν αποτελεί ανανεώσιμη πηγή ενέργειας αλλά η καύση του είναι πολύ πιο φιλική προς το περιβάλλον απ' ότι άλλα καύσιμα όπως η βενζίνη ή το πετρέλαιο. Εκτός αυτού αποτελεί και παραπροϊόν της απόσταξης του πετρελαίου και αν δεν αποθηκευθεί για περαιτέρω χρήση καίγεται μαζί με άλλα αέρια στα δυιλιστήρια.
Πολλοί είναι αυτοί που ίσως να μην ξέρουν ότι η χρησιμοποίηση του υγραερίου σαν καύσιμο για κινητήρες ΙΧ αυτοκινήτων έχει νομιμοποιηθεί στην Ελλάδα ήδη από το 2000.
Μερικά από τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης:
-Μεγάλη οικονομία στα καύσιμα. Η κατανάλωση μειώνεται στο μισό ή και περισσότερο ανάλογα με την τεχνολογία του αυτοκινήτου.
-Οικονομία στο σέρβις. Αυξάνεται η διάρκεια ζωής των διαφόρων αναλωσίμων της μηχανής (μπουζί, λάδια) περίπου στο τριπλάσιο. Το υγραέριο δεν έχει κατάλειπα όπως θείο που η καύση τους αυξάνει τις φθορές του κινητήρα.
-Δεν εμφανίζει προανάφλεξη. Δηλ. θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι καύσιμο "100 οκτανίων". Έτσι δεν χρειάζεται τα εξαιρετικά επιβλαβή πρόσθετα που προστίθενται στην βενζίνη (εξαιρετικά τοξικές ενώσεις βενζολίου οι οποίες είναι καρκινογόνες τόσο αυτούσιες όσο και μετά την καύση τους) Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος μείωσης της φθοράς του κινητήρα.
-Είναι εξαιρετικά δύσκολο να νοθευτεί.

Μειονεκτήματα:
-σχετικά υψηλό κόστος εγκατάστασης. Αγγίζει τα 1000 ευρώ.
-Δυσκολία εξεύρεσης χώρου για τοποθέτηση της μπουκάλας, συνήθως "τρώει" χώρο, απ' τον χώρο αποσκευών.
-Το δίκτυο διανομής του υγραερίου είναι ελλειπές, υπάρχει πρόβλημα ιδίως στην επαρχία. Πάντως στις μεγάλες πόλεις είναι επαρκές.
-Χρειάζεσαι εξιδικευμένους τεχνικούς για το σέρβις του συτήματος της υγραεριοκίνησης.
-Ένα θεωρητικό μειονέκτημα είναι ότι μειώνει την απόδοση του κινητήρα κατά 20%. Δυστυχώς στο δικό μου αυτοκίνητο η απόδοση αυξήθηκε κατά 10% περίπου. Όχι δεν έκανα κανένα μαγικό, αλλά φανταστείτε την ποιότητα βενζίνης που χρησιμοποιούσα.

Θέμα ασφάλειας δεν υπάρχει. Η τουλάχιστον έχει την ίδια επικινδυνότητα με την βενζίνη.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ρωτήσετε τους ειδικούς.
Επιτέλους!
3ΤΛ
super member
 
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 16, 2005 12:12 am

Βιοντήζελ

Δημοσίευσηαπό 3ΤΛ » Κυρ Ιούλ 24, 2005 4:51 am

Τα λίπη είναι μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας.
Εκτός από τους γνωστούς τρόπους καύσης λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμο σε μηχανές ντήζελ. Η μορφή που χρησιμοποιούνται είναι είτε ως αμιγές έλαιο, χωρίς επεξεργασία δηλαδή, είτε ως βιοντήζελ.
Η χρησιμοποίηση του λαδιού ως καύσιμο σε ντηζελοκινητήρες είναι αρχέγονη. Η πρώτη μηχανή εσωτερικής καύσης που παρουσίασε ο ντήζελ χρησιμοποιούσε ως καύσιμο φυστικέλαιο.
Για να μπορέσουν οι σύγχρονοι κινητήρες να λειτουργήσουν με λάδι, είναι απαραίτητο να γίνει μια μικρή μετατροπή. Πρέπει να προστεθεί ένα δεύτερο ντεπόζιτο για το λάδι και μια βαλβίδα στην τρόμπα πετρελαίου που να μπορεί να κάνει επιλογή της τροφοδοσίας. Αυτό γιατί η μηχανή πρέπει να ξεκινά και να σταματά την λειτουργία της πάντα με πετρέλαιο ή βιοντήζελ. Ο λόγος είναι απλός. Το λάδι συνήθως πήζει σε χαμηλές θερμοκρασίες. Αν παραμείνει λάδι μέσα στα μπεκ και κρυώσει ο κινητήρας, η επανεκκίνησή του θα είναι αδύνατη.
Τα συστήματα των μετατροπών υπάρχουν έτοιμα σε κιτ και τα προμηθεύουν πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο αυτό, είτε στην Ευρώπη είτε στην Αμερική.
Η μετατροπή των λιπών σε βιοντήζελ, ξεπερνάει τα προβλήματα που έχουν τα λίπη ως καύσιμα. Το βιοντήζελ παράγεται από την εστεροποίηση των λιπών με μια αλκοόλη, συνήθως την μεθανόλη, με μια πάρα πολύ απλή διαδικασία, παρόμοια με την παρασκευή σαπουνιού.
Το πλεονέκτημα που έχει είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτούσιο ή αναμεμειγμένο με πετρέλαιο, σε οποιαδήποτε αναλογία. Επίσης ότι η καύση του είναι καλύτερη, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητάς του σε μόρια οξυγόνου.
Το μειονέκτημά του είναι ότι λόγω της ύπαρξης υπολειματικής αλκοόλης καταστρέφει τα μεταλικά μέρη του συστήματος τροφοδοσίας, και είναι απαραίτητη η αλλαγή τους κάθε 100.000 χιλιόμετρα περίπου, ή η αντικατάστασή τους με πλαστικά ανθεκτικά στις αλκοόλες.
Για καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και χρησιμοποιημένα λάδια (τηγανόλαδα) μόνο που χρειάζονται πολύ καλό φιλτράρισμα.
Η μέθοδος αυτή είναι αρκετά διαδεδομένη στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα έχει γίνει μια πιλοτική μονάδα παραγωγής βιοντήζελ με ένα μικρό δίκτυο παροχής. Βρίσκεται στην Κοζάνη αν θυμάμαι καλά.
Δεν γνωρίζω αν η μετατροπή του κινητήρα για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτούσιο το λάδι, όπως επίσης και αν η χρησιμοποίηση του ως καύσιμο έξω από οργανωμένα δίκτυα είναι νόμιμη. Βέβαια η νομοθεσία γύρω από τους ντηζελοκινητήρες στην Ελλάδα είναι γενικά νεφελώδης.
Επιτέλους!
3ΤΛ
super member
 
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 16, 2005 12:12 am

Δημοσίευσηαπό 3ΤΛ » Σάβ Ιαν 07, 2006 12:02 am

χμ! χρωστώ την ιδιοκατασκευή ανεμογενήτριας.

W=ρΑ(Va(3) - VτVa)

Όπου Va η αρχική ταχύτητα του ανέμου, Vτ η τελική ταχύτητα του ανέμου. (Προ και μετά του ανεμόμυλου)
W: η ισχύς του ανέμου που μπορεί να ανακτηθεί.
Α: επιφάνεια των πτερύγων.

Προτιμώ ο ανεμόμυλος να έχει άξονα κάθετο στο έδαφος. Μειώνει τα κινητά μέρη.
Σαν γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα αλτενειτορ αυτοκινήτου ή ένα οποιοδήποτε μοτέρ συνεχούς ή εναλλασόμενου ρεύματος.
Η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε να αποθηκευθεί σε συστοιχίες, είτε να μεταφερθεί στο δίκτυο με ένα σύγχρονο μεταλλάκτη.
Τώρα με την απελευθέρωση παραγωγής ενέργειας, μπορείτε να γίνετε και παραγωγοί. Χα, χα.
Επιτέλους!
3ΤΛ
super member
 
Δημοσιεύσεις: 310
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 16, 2005 12:12 am

.

Δημοσίευσηαπό VULGARRRRRDOG » Κυρ Ιαν 22, 2006 9:02 pm

Και η επιλογή του σωστού "περάσματος" (με το κατάλληλο αιολικό δυναμικό) είναι αποφασιστικής σημασίας.

Όταν γράφεις "άξονας ανεμόμυλου", εννοείς τον άξονα περιστροφής του νοητού κυκλικού δίσκου που ορίζουν τα πτερύγια καθώς περιστρέφονται;
Σουγλάκο ζεις, για πάντα παλαιστής.
Άβαταρ μέλους
VULGARRRRRDOG
super member
 
Δημοσιεύσεις: 194
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 19, 2003 10:03 pm
Τοποθεσία: σύντομα ριφιφί και στην τράπεζα της γειτονιάς σου

Προηγούμενη

Επιστροφή στο περιβάλλον

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron